وزارت اقتصاد وظیفه حذف واسطه ها در فرآیند تولید مسکن را بر عهده دارد

عنوان 20- «روحلو اکبری» در خصوص موضع وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد ساز و کار برای دسترسی آسان سازندگان طرح نهضت ملی مسکن به سیمان و فولاد اظهار داشت: با توجه به اینکه فولاد و سیمان ساخت و ساز اصلی است. مصالح لازم برای ساخت و ساز مسکن که حدود 40 درصد قیمت ساخت مسکن برای طبقات پشتیبان است. افزایش تولید و ساخت نهضت مسکن ملی (مسکن عمومی) برای اقشار متوسط ​​و کم درآمد.

وی افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی با هدف تامین مسکن مردم و حرکت به سمت کاهش قیمت مسکن قیمت زمین سازندگان را به صفر رسانده اند که رئیس جمهور تاکید دارد و زمین موجود است. برای این طرح برای 99 سال.

وی با ذکر اینکه وزارت راه و شهرسازی با واگذاری حدود 50 هزار هکتار زمین به این بخش، قیمت زمین را به صفر رساند، تصریح کرد: علاوه بر این گزینه، مولفه های دیگری نیز ضروری است. هزینه مسکن مانند هزینه پروانه ها و حقوق و تکالیف قانونی و هزینه های مدیریت ساخت و مصالح ساختمانی نیز باید پیگیری شود که در نهایت منجر به کاهش هزینه مسکن برای طبقات پشتیبان خواهد شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ایجاد شفافیت در کل زنجیره تولید مسکن تاکید کرد و گفت: برای تحقق هدف دولت در تولید مسکن باید از معدن تا چرخه مسکن شفافیت و کارآمدی ایجاد شود. بنابراین فرمولی که بر اساس آن قیمت پایه ساخت مسکن تعیین می شود باید شفاف و موثر باشد.

حذف واسطه ها در زنجیره تولید مسکن مهم است

اکبری یادآور شد: ماده 13 قانون «جهش تولید مسکن» وظایفی را برای وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت حراست و وزارت راه و شهرسازی تعریف کرده است که ریسک ساخت و ساز مسکن را پوشش می دهد. واسطه ها و ایجاد بستری برای خرید مستقیم مصالح ساختمانی توسط تولیدکنندگان انبوه و کوچک.

وی افزود: در چند سال اخیر همزمان با وجود حباب در بازار مصالح ساختمانی، نوسانات قیمتی بر بازار حاکم شد و عمده مشکلات بین مردم و سازندگان (عمومی و خرده فروشی) ناشی از آن بود. . عدم انجام تعهدات قراردادی که موجب گلایه مردم از سازندگان و تمدید مهلت پروژه و تنظیم قیمت، بی ثباتی سرمایه گذاری و نارضایتی دولت در این پروژه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مصالح ساختمانی حدود 40 درصد هزینه مسکن در مسکن یارانه ای را تشکیل می دهد و در این بخش در سال های اجرای طرح بیش از 60 درصد افزایش قیمت به ثبت رسیده است. برای پوشش هزینه های ساخت مسکن ضروری است. ریسک‌پذیری ساخت و ساز مسکن از طریق بیمه وزارت اقتصاد و دارایی باید براساس ماده 13 قانون «تولید مسکن» که تقریباً دو سال پس از ابلاغ طرح انجام نشده است، ارزیابی ریسک مصالح ساختمانی را ارائه کند. . سازوکارهای فعلی بورس کالا این وظیفه را انجام نمی دهد و بسیاری از سازندگان معتبر و با تجربه به دلیل این مخاطرات تمایلی به مشارکت در پروژه مسکن کمکی ندارند.

به گفته دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، هم اکنون بورس کالا با ایجاد واسطه برای عرضه محصولاتی مانند فولاد و سیمان به ویژه سبد فروش فولاد، امکان خرید این حجم و انواع مختلف را فراهم کرده است. از محصولات فولادی این محصول برای تولید کنندگان کاربردی و مقرون به صرفه نیست که لازم است.

اکبری تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف ماده 13 قانون افزایش تولید مسکن این است که وزارت اقتصاد و دارایی زمینه خرید مصالح ساختمانی برای سازندگان (انبوه سازان و خرده سازان) را ایجاد کند. آنها باید در همکاری ما به این هدف برسند.

وی تصریح کرد: اقدامات پیش بینی شده در قانون برای جهش تولید مسکن کاهش قیمت تمام شده مسکن است که وزارت راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر آن است.

اکبری تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی نظارت بر پرداخت های بیمه، مالیات و ساخت و ساز و کاهش حقوق و تعرفه های قانونی در این بخش و کاهش هزینه های مدیریت ساخت را از طریق فناوری های نوین و مصالح جدید در اولویت قرار داده است. ، سازوکارها و استانداردها برخی از این موارد ایجاد و اجرا شده است و در حال رایزنی با سایر نهادهای نگهبانی برای اجرای این مهم هستیم.

معاون ویژه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای تحقق هدف تولید 4 میلیون واحد مسکونی و واگذاری آن به مردم باید چرخه معدن تا مسکن مدیریت شود تا قیمت نهایی به نفع مردم باشد. مردم و متقاضیان جامعه هدف طرح های حمایتی مسکن و ما بر این موضع تاکید داریم. .

اکبری گفت: یکی از وظایف کاهش قیمت، دسترسی آسان و مستقیم سازنده به مصالح است. این وزارتخانه خواستار اصلاح جدی نظام تامین مالی در مقابل سازوکارهای موجود بورس است که رقابتی را بین معامله گران و دلالان به نام کشف قیمت و در نتیجه ناکارآمدی و ناکارآمدی و تضاد منافع ایجاد کرده است. منافع مردم و منافع اجتماعی ما کشور را می خواهیم

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

اهمیت خرید عمده تیشرت مردانه و کاربردهای آن
اکانت اسپاتیفای: یک بررسی جذاب برای استفاده از خدمات موزیک آنلاین
معرفی سایت بازی انفجار: جایگاه و اهمیت بازی انفجار آنلاین
سایت شرط بندی کرش رویال: جایگاهی برای پیش‌بینی‌های هیجان‌انگیز
خرید پلی استیشن پلاس اکسترا: راهی جدید برای تجربه بهتر بازی
گروه تلگرام سئو: راهی برای بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو
تماس با ما